Strøm, internett og TV

Vår leverandør av kraft er FosenKraft AS, og strømnettet styres av TENSIO.

Når du flytter inn eller ut av en bolig hos oss, så er det en representant fra AHA EIENDOM som registrerer og melder inn dette til kraftselskapet. Du vil da motta informasjon fra Fosenkraft med forespørsel om du ønsker å være kunde. Du svarer enten JA, eller du  har mulighet til å velge en annen leverandør for kraft.

Du som kunde skal ikke si opp din strøm/kraftavtale på egen hånd. Det er det AHA EIENDOM som håndterer.

Internett og kabel-TV for våre utleieenheter leveres hovedsakelig av GET (telefon 21545454) eller mail Storkunde-trondheim@telia.no.

Unntakene er:
Kalvskinnsgata 2: her leverer Real Company nettløsning (kundesupport@realnett.no) og mulighet for riks-TV. Kongens gate 34 og 49: her er det analogt signal for kabel-TV fra Canal Digital. Kongens gate 66: her kan det bestilles TV-signal fra riks-TV.

Hjemmesentral for Internett og TV er montert i leilighetene GET leverer til. Leietakere (gjelder ikke hybler i kollektiv) må selv kontakte GET og opprette kundeforhold for å få aktivert Internett, og evt. bestille TV-dekoder, selv om det er inkludert for disse leilighetene.

For leietakere i kollektiv hvor GET er leverandør, så finner du innloggingsdetaljer på den hvite boksen under tv’n i fellesrommet.

Dersom man ønsker TV på egen hybel kan man kjøpe et av GETs alternativer selv, med priser fra 49,-/mnd. Dekoder bestilles fra GET via deres kundesenter eller hentes ut direkte fra deres adresse Brattørkaia 17, 7010 Trondheim (rett ved brua som går mellom Trondheim Sentralstasjon og Trondheim Hurtigbåtterminal). Ved endt leieforhold er leietaker selv ansvarlig for å si opp sitt kundeforhold og returnere dekoder til GET. Dette gjøres enten ved å sende i post eller ved å levere direkte til deres servicekontor med adressen ovenfor.